Min guide til Thailand (Phuket)

Ja, jeg ved jo egentlig ikke om man kan kalde det en guide, for det jo egentlig bare vores tur til Thailand, nærmere betegnet Phuket, jeg skriver lidt om, da flere har spurgt om jeg ikke vil lave en mini guide. Og selvfølgelig - det vil jeg da gerne! Jeg er jo ikke den store rejse ekspert, men jeg vil gerne dele hvad vi gjorde, hvor vi bookede og hvad vi oplevede :)   Flybilletter: Vi brugte www.momondo.dk til at finde vores flybilletter. Vi fandt nogle mega billige for 4000 DKK tur/retur med Qatar Airways, hvor vi mellemlandede i Doha. Jeg kan anbefale Qatar, jeg synes det var lækre sæder og god benplads. Det eneste minus var det sindssyge turbulens vi havde da vi skulle hjem, men det kan de jo ikke rigtig gøres ansvarlige for ;) Det tog cirka 16 timer, så det var lang tid. Men jeg synes bestemt det var det værd når billetterne kun kostede 4000 kr :)   Hoteller: Dem har der virkelig været spørgsmål til og det kan jeg dæleme godt forstå, for vi var VIRKELIG heldige med de hoteller! Vi fik gode værelser på alle hoteller og alt var bare så lækkert. Vi bookede alt via booking.com - vi kunne sikkert godt have sparet penge ved at kontakte hotellerne direkte selv. Men jeg synes  bare der er noget trygt i at booke sådan :) Vi startede med at have 11 dage i Karon Beach, hvor vi boede på Thavorn Palm Beach Resort Phuket i 11 dage. Det var et virkelig lækkert hotel/resort som lå lige ned til vandet og med gåfstand til byliv. Jeg var SÅ vild med det her hotel, da der var så frodigt og grønt over det hele. Der var så smukke omgivelser og hyggeligt omkring en. Derudover var der 4 pools, så der var MASSER af plads og jeg synes ikke der var larm omkring poolen. Det var bare hyggeligt :) Derudover var sengen kæmpe - jeg vil sige det var nok en 3 mands seng - den var virkelig stor og god! Så varme anbefalinger fra mig omkring det her hotel! Udsigten fra værelset Dernæst, havde vi 2 overnatninger på Thavorn Beach Village Resort & Spa Phuket hvor vi havde lejet en Hillside villa på 80 kvm. Det var i den lidt dyre ende, men vi synes bare vi ville prøve det, så vi bestilte kun 2 overnatninger. Det var en kæmpe lejlighed med badekar på terassen.  Hotellet her var også virkelig lækkert og der var frodigt og grønt alle steder. Poolen var nærmest lavet som om du badede i naturen, så der var små kroge og tæt på palmer og sten. Det var så flot lavet. Det eneste minus ved det her hotel, er at du var nødsaget til at tage en Tuktuk/Taxa hvis du ville ind til by. Det ligger meget for sig selv og du kan ikke lige gå til byen. Men for de 2 dage, var det helt okay for os at tage en tuktuk til Patong og spise lidt mad :) Derfra, skulle vi så fra Phuket til Phi Phi Island, hvor vi havde booket en uge på Phi Phi Island Village Beach Resort og det var seriøst så fantastisk!  Vi havde bestilt transfer igennem hotellet så de sørgede for pick up og speed båd til resortet. Og da vi ankom ind mod stranden, var der bare så klart blåt vand over det hele. Det var virkelig det lækreste sted, jeg var SÅ glad for vi bookede det hotel! Det er dog i den dyre ende, men jeg synes det var det hele værd! Omgivelserne og det at vågne op til blåt vand hverdag, det var helt fantastisk. Bliver stadig helt rørt når jeg tænker på det. Det var virkelig skønt! Booker man her, skal man være opmærksom på at alle priser bliver lagt 7% tax og derefter 10% service oveni prisen. Så det er dyrt kontra Phuket hvor vi kom fra. Men ja, jeg har SÅ mange billeder herfra for det var virkelig det mest fantastiske sted, jeg nogensinde har været! Til sidst, havde vi en overnatning på Maya Phuket Airport Hotel og efter en uge på Phi Phi og de fantastiske hoteller på Phuket, så var værelset her GODT nok fesent. Men vi havde kun en overnatning inden vi skulle flyve hjem og poolen var tilgengæld SÅ lækker. Så ganske fint lufthavnshotel :) Oplevelser: Vi var på nogle forskellige ture, vores første tur var til et Elephant Sanctuary, hvor vi var sammen med elefanter der var blevet reddet fra trekking, kæder og misbrug. Der var ingen ridning eller tvang. Det hele var på Elefanternes præmisser. Først fodrede vi dem, derefter skulle vi i mudderbad med dem for til sidst at vaske dem. Man kunne virkelig se at elefanterne havde det godt og de hyggede sig i vandet. Vi tog en morgentur, så tidligt op også var vi hjemme omkring kl 13 ish. Vi var dette sted :)

Rund tur  på Phuket: Vi havde en ½ dags tur, hvor vi kom rundt og så forskellige ting på Phuket, så som Karon View Point, Big Buddha, en Cashnew nød fabrik og Phuket Old Town. Jeg kan virkelig anbefale Big Buddha - den er virkelig flot og helt vildt hvor stor den er! :) De er stadig i gang med at bygge den - så vi "donerede" og fik en marmor sten, hvor vi kunne skrive vores navne på også ville den blive en del af Buddha statuen.  Det synes jeg var en sød tanke <3   Similian Island:  Det her sted er seriøst et af de smukkeste steder jeg har set. Det er dog en rigtig rigtig lang tur fra Phuket (2,5 times kørsel og 1,5 med båd x 2) for at komme derud, men jeg synes det var det hele værd. Det er mange turister, så det skal man være opmærksom på. Men stedet i sig selv er SÅ smukt! <3 Ture fra Phi Phi Vi tog en bådtur ud fra vores hotel både med speedboat og Long Tail båd, så vi fik 2 x ½ dag i stedet for 1 lang dag. Disse ture ved jeg man også kan komme til fra Phuket (dog som en hel dag), så det er virkelig værd at anbefale hvis du gerne vil opleve Phi Phi's smukke natur. Her kan jeg VIRKELIG anbefale Phi Phi Lagoon og Bamboo  Island, 2 helt fantastiske steder <3 Derudover, masser af snorkling! Der er SÅ mange flotte fisk der! Det er et must see synes jeg! Generelt:  Massage er SÅ billigt dernede. Så er du vild med med massage så book endelig! Jeg fik nærmest massage hver dag! :) Det er billigt at leve i Thailand, både at gå ud og spise og oplevelser. Vi brugte meget Tripadvisor til spisesteder og lignede. Har i nogle spørgsmål, så skriv  endelig! Jeg er virkelig forelsket i Thailand. Jeg havde den bedste ferie nogensinde, med verdens dejligste mand <3