Vinderen af gaven fra Kari Traa

Status på vægttab

Så blev det endelig dagen hvor jeg skulle vejes. Det var ikke en dag jeg havde set frem til, da jeg godt vidste mit resultat ikke ville være godt.

Dog blev jeg lettere overrasket da jeg stillede mig på vægten, jeg havde nemlig regnet med jeg havde taget 1-2 kg på, fordi sådan følte jeg det på kroppen :)

Men jeg vejer nu 83,7, det betyder at jeg kun har taget 900 gram på siden sidst, heldigvis! :)
Og ud af de 900 gram, var det 700 gram fedt og 200 gram muskler, så det har jeg det helt fint med :)

Så det betyder et samlet vægttab på 15,1 kg.

Jeg var udemærket godt klar over jeg havde taget på, efter jeg havde spist forkert i mine weekender, og det jo så desværre ødelægger de gode resultater man opnår i hverdagene, men sådan er det :)

Jeg har det helt fint med det, og jeg ved at jeg nok skal opnå gode resultater næste gang.
Desuden fik jeg nogle rigtig gode værktøjer til hvad jeg skal gøre f.eks. inden jeg skal til de her weekend arrangement. :)

Det skal dog lige siges at jeg har fået ny diætist, da min gamle stoppede, så det var faktisk også rart at der kom en med nye øjne og kiggede på mig, mine tidligere resultater og mine mål. Samtidig ville hun rigtig gerne se et før og efter billed, det synes jeg var vildt fedt! :)

Men nogle af de råd hun gav mig var blandt andet at jeg skulle sætte mig ned og tænke over inden et arrangement, hvad jeg vil give mig selv lov til og hvorfor. Altså sætte mig et mål inden jeg tager afsted, så jeg ligesom får mulighed for at reflektere over det, og på den måde er klar på de fristelser der evt. kan komme og ikke bare spiser løs :)

Det var et rigtig godt råd som jeg har tænkt mig at bruge, det har jeg nemlig ikke gjort før og jeg tror samtidig det er en god måde og gøre op med sig selv hvad der skal ske inden man tager til sociale events :)

Jeg håber i forstår meningen i det, ellers må i lige skrive, hvis i vil have det uddybet :)

Desuden sagde hun også at når jeg så endelig havde spist for meget usundt og havde dårlig samvittighed, skulle jeg ikke bruge den dårlige samvittighed som noget dårligt og blive sur, men jeg skal kigge på det konstruktivt og tage det med i min refleksion til næste gang jeg skal til et arrangement :)

Så det har jeg helt sikkert tænkt mig at arbejde videre med, måske er der også nogle af jer der kan bruge det råd? :)

Jeg har ihvertfald tænkt mig at give det et forsøg, da jeg virkelig tror det kan hjælpe mig! :)

I næste uge laver jeg et indlæg, der handler om december måned, og hvad min plan/tanker er omkring det  i forhold til kost og træning, samt usunde sager :)

Nu skal jeg bruge resten af min aften med min søde kæreste, vi skal ud og spise og derefter i Tivoli, og i kan tro jeg glæder mig :)

Resten af weekenden skal bare bruges på julegave shopping og hygge med min dejlige kæreste, nok os lidt usunde sager, også vil jeg stramme lidt op mandag :)

Ha’ en dejlig weekend søde læsere :-*

1488618_10201622573579287_1826552955_n
   

10 kommentarer

  • Først og fremmest .. nyt træningstøj igen?! :D Gid det var mig!Jeg synes, det var et rigtig godt råd hun kom med, din diætist, og det er også noget jeg selv prøver at tænke lidt på. Man vil jo så gerne køre den gode stil hele tiden og især når det går godt, vil man gerne fortsætte! Jeg kører selv et ret stramt program på kostfronten lige nu, men jeg kan allerede se nu, at jeg har nogle dage, hvor det ikke bliver muligt at følge retningslinjerne – plus at vi jo altså er i december, og jeg har ikke tænkt mig at sidde at spise kylling, kål og spinat juleaften!!! Så jeg prøver nogenlunde at kigge en uge frem ad gangen, så jeg ikke lige pludselig står til julefrokosten og tænker FUCK nu ryger alle mine planer på gulvet. Det kan være ret fornuftigt at spørge sig selv: er det muligt denne her uge at gennemføre de træningspas, jeg har planlagt? Skal de ligge andre dage, hvad jeg omrokeres for at få kabalen til at gå op? Er det nu klogt at jeg går amok i slik i aften når jeg ved at det kommer jeg til, til arrangementerne fredag og lørdag? Simpelthen kigge på kost og træning over en længere periode i stedet for at tænke ‘øv, i dag har jeg gjort det dårligt’. Så kan man tænke ‘i dag gjorde jeg det ikke så godt, men det er okay, for jeg har planlagt revanche den og den dag’ :-) Håber det gav nogenlunde mening .. hold da op, det blev også en hel roman :D !!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Jeg havde ledt efter dem her længe, så det måtte jeg gerne :DMen det er også et rigtig godt råd, det er helt sikkert noget jeg os kan bruge. Tak :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg vil bare sige, at jeg synes det er virkelig flot at være så åben omkring dit vægttab! Det er en stor inspiration for mange :-)Tag gerne et smut forbi min blog, hvor du lige nu kan vinde en Dickies hue: http://www.voresboble.dk/give-away-dickieshue//Amalie.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hej… Må jeg spørge hvad du betaler for sådan et forløb ?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anonymous

    uuuh, hvor er buskerne fra?? Elsker dem!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Super flot fremskridt :-) Måske jeg kan give lidt inspiration igen: http://www.cathrineyoga.dk :-)Kh Cathrine Koefoed

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tusind tak :)- fin blog du har, yoga er dog ikke noget jeg dyrker. Tror jeg slet ikke jeg er smidig nok til.. :D

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar :)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vinderen af gaven fra Kari Traa