Jeg har taget et valg..

Reklamerne på de sociale medier…

Inden jeg starter det her indlæg vil jeg lige sige at jeg ikke er hellig. Jeg har selv haft sponsoreret/reklame indlæg på både bloggen og mine sociale medier og jeg har også et samarbejde med forskellige virksomheder omkring produkter og lignede og det vil jeg blive ved med. Dog er det vigtigt for mig at jeg kan stå indenfor de produkter jeg skriver om. Det betyder at jeg aldrig vil skrive om slankepiller, flat tummy tea eller hvad det nu kan være. Jeg går meget op i troværdighed og ærlighed. Derfor vil jeg heller aldrig rose et produkt til skyerne, selvom jeg ikke kan lide det, blot for at få penge for det. Sådan er jeg ikke!
(BTW, du kan læse mere om Etik og Moral her på bloggen lige her)

Men jeg føler faktisk et behov for at lave dette indlæg til jer, for blot at minde jer om at ind i mellem skal huske de kritiske briller. For Instagram strømmer og flyder over med det.
“Se lige det fantastiske produkt, det er det bedste jeg nogensinde har smagt” indtil 2 uger efter, hvor et nyt produkt bliver lanceret og DET produkt nu er det bedste og lækreste der nogensinde har været.

Et eksempel jeg kan give på overstående er et af dem jeg især lægger mærke til HVER gang og det er Bodylab og deres ambassadører.

INTET ondt om Bodylab for jeg bruger selv deres produkter i min hverdag. Men det der for mig virker SÅ falskt og lidt overdrevet er når deres 100+ ambassadører smider omkring sig med de bedste og vildeste anbefalinger HVER gang de lancerer en nyt produkt, og det er egentlig helt lige meget hvilket slags produkt det er FOR alt ved denne bar, proteinshake/pulver osv. er bare fantastisk. Og det kan du se når scroller dig igennem dit Instagram feed og ser nogenlunde de samme billeder og en tekst der beskriver det nye produkt som smager heeelt fantastisk.

Og det er her jeg gerne vil sige at i som følgere/forbrugere skal huske de kritiske briller. For de ambassadører har som ofte en kontrakt med firmaet der hedder sig at de skal promovere produkterne og så får de produkterne “gratis”. Det vil sige at den fantastiske bar du læser om fra deres ambassadører er en del af deres aftale, hvor de så får tilsendt de nye produkter.

Og det er ikke kun Bodylab der gør dette, der er mange virksomheder der benytter sig af disse former for samarbejde. Det er jo skide smart, for de når jo ud til utrolig mange mennesker ved denne form for markedsføring.

Men som forbruger vil jeg blot minde dig om at disse aftaler findes og det er godt ind i mellem at have de kritiske briller på og huske at alt ikke altid er som det fremgår på de sociale medier. Om det så drejer sig om sponsorerende aftaler eller redigeret billeder, er jo egentlig det samme  bare husk at alting ikke altid er som du ser det på de sociale medier.

Nu vil jeg blot slutte af med at sige at jeg, SOM sagt tidligere intet har i mod Bodylab – dette er blot et eksempel.

Ha’ en rigtig dejlig dag :)

fullsizerender

Ingen kommentarer endnu...

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar :)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Jeg har taget et valg..