Grillede grønsager med ost

Mit nytårsforsæt

Forleden skrev jeg lidt om nytårsforsætter generelt. Der er nemlig en udbredt holdning til at man skal droppe nytårsforsætter, hvilket jeg synes er noget pjat.  Skal man så os droppe at starte  i morgen eller på mandag, og tænke de klarer det ikke?

Nej, vel? 

Nå, men det var altså ikke det mit indlæg skulle handle om i denne omgang! Men jeg har altså sat mig et nytårsforsæt for 2017. Jeg har valgt at bruge årsskiftet som en motivation for mig og som en frisk start, fordi det havde jeg brug for.

Jeg har valgt at tage mig et mål som er realistisk og ikke uoverskueligt. Så mit nytårsforsæt for 2017 er:

Jeg skal tabe mig minimum 10 kg inden 31. december 2017. 

Jovist, jeg kunne sagtens trænge til at tabe mig mere – men jeg gider ikke sætte et sygt højt mål jeg kører død i og ender med at falde tilbage til dårlige vaner.

Derfor tager jeg nu 1 kg ad gangen og ikke mere end det. Jeg har en mål om jeg gerne vil have smidt 5 kg inden Marts, men gør jeg ikke det så det også okay.

Jeg gør det ved hovedsageligt at fokusere på sund kost, dertil kommer træningen. Men der skal også være balance i det, så jeg ikke kører død i kylling og salat. Maden skal smage godt og ikke være kedelig (hver dag ihverfaldt) nogle dage må det selvfølgelig godt være kedeligt og hurtig.

Derudover må jeg KUN veje mig hver anden fredag. Det bliver den sværeste kamp! Men også en der er god for mig. Jeg har haft lyst til at veje mig de sidste 2 dage, men har ikke gjort det! Og det er sgu et skulderklap. Men jeg overvejer og sætte vægten væk så jeg ikke kan se den. Så jeg ikke bliver fristet!

Men det er mit mål og det jeg vil fokusere på!

Der er ikke noget der hedder jeg SKAL træne 5 gange om ugen – jeg tager det som det kommer!

I denne forbindelse vil jeg gerne om der er noget i gerne vil have jeg uddyber her på bloggen i kampen mod kiloene.
Nogle trænings programmer, madplaner eller lignede?

15107212_1793654674180753_465615724824128676_n

   

1 kommentar

  • Sandie

    Hej Mette. Er selv igangværende med vægttab…Kører videre fra sidste år. Men kan godt kører surt i alt det grønne – det ender tit i det samme kedelige.

    Har du nogle lækre ideer til det grønne indslag?
    Hvad spiser du til morgenmad?
    og hvad med snacks/når lækkersulten melder sig??😀😀

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar :)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Grillede grønsager med ost