En ny og frisk start..

Genfind motivationen..

Efter jeg er startet på en frisk, har flere af jer spurgt hvordan jeg har energi samt motivation til dette. Jeg vil derfor prøve og samle nogle af de tips der har virket for mig, til at starte på en frisk og få min motivation tilbage :)

Nyt træningstøj

Jeg er en SUCKER for nyt træningstøj, og jeg elsker det. Jeg vidste derfor at hvis jeg købte mig noget nyt træningstøj, så ville jeg have nemmere ved at komme afstand, for hvem vil ikke gerne vise sit nye tøj frem? ;)
Derudover har jeg også købt de i lækre farver, for farver gør bare et eller andet ved mit humør :)

 

Gør noget godt for dig selv

Mit energiniveau var helt nede inden Thailand, og jeg havde ikke synderligt meget overskud til hverken sund kost eller træning. Men jeg tog på ferie, og fik virkelig ladet energi depoterne op.

Derfor gør noget godt for dig selv, det behøver ikke være en ferie. Men forkæl dig selv med lidt massage, hudpleje altså selvforkælelse for at trække stikket fra hverdagen og bare nyde forkælelsen :)

Jeg gik selv til hudpleje inden jeg drog afsted, og det hjalp mig også til at slappe af. Men det skal i nok høre mere om :)

 

Træningsmakker

Få dig en træningsmakker, det har virkelig hjulpet mig til at komme afsted. Det er som om at når man har en aftale med en, så vil man heller ikke ikke melde fra. Derudover er det hyggeligt. Man kan små sludre, grine, sladre og presse hinanden! :)
Det er så fedt at træne med en der har samme interesse som en selv, så det kan jeg virkelig anbefale jer :)

 

Planlægning

Træning kan være svært og uoverskueligt, men prøv og sig til dig selv at i dag efter arbejde skal jeg til træning, også have din taske med. Så er den pakket.
Ellers er mit tip at jeg ikke skal ligge mig ned på sofaen, for så bliver jeg træt og så ved jeg at jeg ikke kommer afsted. Derfor skynder jeg mig at skifte til træningstøj, og når man har det på, kan man ligeså godt gå derop :)

 
Ærlighed og støtte

Vægttab er ikke en leg, og man vil komme igennem stunder hvor alt bare ser sort ud, og man bare er rigtig trist og ked. Derfor er det vigtigt at være ærlig overfor dig selv når du har disse stunder. Ligeledes så del dem med nogle du stoler på, det kan virkelig hjælpe at få de sorte mørke tanker ud, og en der kan trøste og støtte dig. Her bruger jeg især min kæreste, fordi han er den nærmeste og fordi jeg stoler på ham :)

Men veninder, venner og familie er lige så fantastiske, og de kan altså virkelig opmuntre dig :)

 
Ros dig selv

Hvis du lader være med at tage kage, spise popcorn eller andet. Så ros dig selv! Hvis du kom afsted til træning, ros dig selv! :)

Klap dig selv på skulderen, og føl det positive – det hjælper på sindet :)

Det var de tips jeg havde for denne gang – vil i gerne have flere tips?

Og hvad har i af råd? :)

IMG_3726

5 kommentarer

  • Julie

    Jeg har længe holdt meget af yoga og har for nyligt fået øjnene op for mindfullness – det er virkeligt givende og giver en dejlig ro både fysisk og mentalt :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Hej

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Hov, – ved da ikk lige hvor min besked blev af!

    Jeg bruger appen vægt dagbog. Den viser vægttab meget pædagogisk og med grafer. For mig er grafer den falder støt (forhåbentlig) meget motiverende! Den er god, når man har en dårlig dag og har brug for en reminder på hvad der faktisk er sket!

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar :)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

En ny og frisk start..