Projekt: GET FIT! :)

Den første uge på projekt GET FIT!

Så er den første uge på projekt: GET FIT! så småt ved at være gået, så jeg tænkte jeg ville skrive lidt om mine tanker omkring kost- og træningsplan som min træner Cæcilie har lavet til mig – så kan i nemlig få et indblik i hvordan det er gået indtil videre og hvordan det er at gå fra en masse holdtræning, til nærmest kun styrketræning :D

Kost:
Kostplanen har egentlig været ok at følge og den mindede utroligt meget om den jeg havde fra min diætist, dog er der markant mere protein i denne plan fra Cæcilie, netop pga min træning og det har jeg det faktisk HELT fint med :)

Jeg er begyndt at spise skyr med musli og bær til morgenmad, hvor jeg før spiste 2 x rugbrød med pålæg, og jeg er faktisk blevet rigtig vild med skyr til morgenmad. Jeg føler mig mæt længere tid, og det smager jo rigtig godt, så det er en fed måde at starte dagen på :)

Derudover spiser jeg ingen kulhydrater om aftenen mere, fordi Cæcilie siger min krop ikke har brug for det. Så det vælger jeg at tro på, men altså – det er ikke fordi jeg spiste det før jeg startede på hendes plan, så det gør mig ikke noget :)

Cæcilie har dog valgt at lave min plan således at jeg 1 gang om ugen kan spise en burger, lasange eller sådan til aftensmad – eller tage et stykke kage på arbejdet og det er jeg faktisk rigtig glad for! :)
Selvom jeg ikke tog den lækre kage der ellers var på arbejdet i onsdag – så var det rart at vide at muligheden var der! :)

Jeg var dog også lidt udfordret onsdag + torsdag da jeg var til kursus hele dagen: onsdag fra 7.15-17:30 og torsdag fra 8:30 til 16:30. Så der var det lidt svært at planlægge mine mellemmåltider, men sådan er det ind i mellem, og det må jeg jo bare tage med :)

Jeg er spændt på at se om jeg har tabt mig – og os lidt nervøs, jeg vil jo gerne gøre Cæcilie stolt! :)

Men kosten er i hvertfald gået fint indtil videre synes jeg :)

Træning:
Jeg tror jeg starter med det negative først – for så er det ligesom overstået! :D

3 ting jeg ikke kan lide ved det:

1: Holdtræning
Jeg er vant til at komme på bestemte tidspunkter til holdtræning, hvor jeg ikke kunne melde fra – så det har ligesom gjort jeg kom afsted. Her er det min egen viljestyrke der skal sparke mig i røven for at komme op til centret, og ja ja, jeg har da været der – det er bare som om det psysiske i at jeg ikke gider betale 35 kr for at ikke at deltage på et hold fylder lidt mere! :D
Men jeg er sikker på det går hurtigt over – jeg skal bare lige ind i den nye vane, så det fint nok :D

2: KØ!!
Man skal vente på at komme til – til de forskellige ting?! Jeg er altså ikke et tålmodigt menneske, så her bliver jeg sgu sat på prøve! :D
Men nu forstår jeg pludselig den frustration andre bloggere har skrevet om :D – men altså jeg vil det jo helt vildt gerne, også må jeg jo vente… hmf…

3: SMERTE!
Jeg har jo aldrig trænet på den måde før som jeg gør nu – så det noget helt nyt for mig at jeg nærmest ikke skal kunne tage den sidste gentagelse og at det gør ondt. Det jo helt forfærdeligt hvordan benene syrer til og smerterne dagen efter! Cæcilie siger det er normalt – så det må jeg jo tro på! haha! :)
Men folk fortæller mig at det lærer man at elske, SÅ DET GLÆDER JEG MIG TIL! :D

tr-25C3-25A6ning

Nå det så er sagt er overstående jo mest skrevet i sjov. Jeg er faktisk rigtig glad for at være startet på dette da det er noget helt nyt for mig, og det gør jo at det er rigtig interessant og spændende :)
Og jeg er helt sikker på at når jeg begynder at kunne se resultater på min krop vil jeg elske det!
Ligeledes med proteinpulver…. Jeg skal vist nok lige vende mig til det + det at være øm hele tiden – AV! :D

Cæcilie har lavet et full body program jeg skal køre i et stykke tid – og det er fandeme hårdt kan jeg godt fortælle jer! :D Har allerede fået hade øvelser!

Men altså jeg glæder mig virkelig til at forsætte træningen med Cæcilie, så jeg kan nå og få en flot krop inden sommer, hold kæft hvor ville det altså bare være fedt! Så det vil jeg virkelig kæmpe for!

Nu vil jeg bare ønske jer søde læsere en rigtig god weekend :-*

   

13 kommentarer

  • Anonymous

    Kan du ikke skrive hvordan dit træningsprogram ser ud? :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Jeg deler hverken min kost eller træningsplan da det er noget Cæcilie har udarbejdet specielt til mig og mine behov, og det er derfor ikke sikkert det passer til andre :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Har du overvejet/kender du BodyFit (styrketræningshold i FitnessWorld)? Jeg ELSKER det! Man træner alle de store muskelgrupper, og man bliver presset til det absolut yderste – mit yndlingshold!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Du er så sej! Jeg har fulgt med på instagram og i feel your pain! Er selv startet med nyt kost og træningsprogram og det er vildt hårdt at vænne sig til ny mad, planlægning, træningstaske overalt og ikke mindst den daglige ømhed! Men det er også fedt og man udvikler sig, så jeg er helt sikker på du kommer til at lære rigtig meget af denne her rejse og bliver så glad for dig selv over alt det du opnår :)Jeg følger i hvert fald med og hepper på dig :DAnna – thewonderwomanwannabe.blogspot.com

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ja jeg tror bestemt også jeg lærer en masse om mig selv – og det glæder jeg mig virkelig til! :)Dejligt du hepper på mig!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det lyder bare så spændende med de nye tiltag – jeg følger med på “rejsen” :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Synes det lyder så sejt, og husk: det er GOD smerte! Du skal nok hurtigt se resultater :-)Ninawww.ninaneerdal.blogspot.dk – en blog om træning, kost og vægttabLIGE NU: Vind proteinpulver fra FITNESSGURU

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sara

    Hej Mette! Er der mulighed for at du vil dele ud af din kostplan til inspiration? Hvad du spiser på en dag f.eks :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Deler ikke min kostplan fordi den er lavet specielt til mig – men jeg kan sagtens lave hvad jeg spiser på en dag i forhold til Cæcilies kostplan :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Sara

      Nåe ja, det kan jeg godt forstå. Vi har jo alle individuelle behov! Men det må du gerne hvis du vil det. Det kunne være dejligt at se et eksempel så man selv kan blive lidt inspireret til hvad man kan spise på en diæt. :)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar :)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Projekt: GET FIT! :)